~ WYSZPERANE W SIECI • MUZYKA • RECENZJE • ARTYKUŁY ~

Hurts/Ozłoceni debiutanci wydają płytę

Świat usłyszał o nich rok temu dzięki utworowi Wonderful Life” krążącemu po sieci z nakręconym do niego czarno~białym teledyskiem o całkowitym budżecie 20 funtów!

W styczniu tego roku, pomimo, że można było usłyszeć dopiero kilka piosenek zespołu, bilety na ich koncerty sprzedawały się lepiej niż na show uznanych światowych gwiazd. Debiutanci znaleźli się w pierwszej dwudziestce zestawienia “Sound Of 2010″ przygotowanego przez NME i w pierwszej piątce BBC’s Sound of 2010 poll. Byli gwiazdą sierpniowego MTV Push. Od zeszłorocznej jesieni są jednym z ulubionych tematów brytyjskiej prasy muzycznej.  Pojawiali się w  “Q”, “FLUX” oraz “Dazed & Confused”. Pomimo braku znaczących dokonań na rynku muzycznym, zdołali namówić Kylie Minogue do zaśpiewania na ich debiutanckiej płycie. Dziś, w dniu premiery,album “Happiness”, znajduje się już,na szczycie bestsellerów dwóch najważniejszych polskich sklepów internetowych.

Dwóch panów o urodzie gangsterów Nowego Jorku okresu prohibicji, prezentujący się na okładce płyty w absolutnie nie zdradzających radości pozach, grają mieszankę new romantic, new wave z elektroniką. Inspiracje muzyką lat 80. łączą ze współczesną muzyką pop i elektro, co daje mieszankę nowatorską, niby gdzieś już zasłyszaną, a jednak z ogromnym potencjałem, o czym świadczy popularność duetu z Manchesteru. Theo Hutchcraft i Adam Anderson początkowo grali w zespołach Bureau i Daggers, jednak, jak sami mówią, to, co chcieli tworzyć, ewoluowało do postaci, jaką prezentuje Hurts.

Równie ważny, co dobre, przemyślane utwory, jest dla zespołu image. Stąd stylizacje na lata 30., garnitury, koszule ze spinkami w mankietach, białe szaliki czy szelki. Wizerunek zespołu przypomina trochę Ultravox, czy Pet Shop Boys z początku kariery. W ramach wczuwania się w rolę, panowie zarzekają się, że na co dzień ubierają się tak, jak w ich teledyskach. Wizerunku dandysów dopełniają lekko absurdalne teledyski, pełne napięcia i tajemniczych kobiet, czy zdjęcia w stylu Helmuta Newtona.

Premierowy materiał zespołu trafi do sklepów 6. września. Dzięki wydanej w maju epce i udostępnianym w sieci utworom mamy już przedsmak tego, co znajdzie się na płycie, mimo wszystko, czekamy na audiowizualną całość wydaną pod marką Hurts. Ma to być płyta bardzo emocjonalna i bardzo ambitna. Ma ona spełnić nadzieje, jakimi obdarzyły zespół media.- Felieton/Maria Grudowska um.pl

[website] >  hurts.com/pl

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s